Ryż preparowany – zdrowa przekąska na diecie

26 Marzec
2016

Starasz się stracić na wadze? W dzisiejszych czasach, nie jest to wcale łatwe. Coraz więcej ludzi, tyje poprzez żywność, która jest przetworzona i zawiera mnóstwo niezdrowych składników. Bardzo dużo, jest także pokus typu McDonald `s, które są szczególnie niebezpieczne dla zdrowia i uzależniające. Dla większości ludzi, przytyć jest bardzo łatwo i idzie szybko, ale gorzej jest ze straceniem wagi. Nieraz, otyłość związana jest z przebyta ciążą w ciągu, której trzeba jeść i za siebie i za dziecko, niekiedy nawet za dwójkę, w przypadku bliźniaków. Po takiej bliźniaczej ciąży, stracenie wagi jest jeszcze trudniejsze. Dodatkowo, utrudnia to brak czasu na przygotowanie przekąsek, zdrowych obiadów czy na ćwiczenia. Kiedy dzieci są jeszcze noworodkami, jest więcej czasu w dzień, kiedy śpią, ale niestety budzą nas w nocy. Przez takie obowiązki, zaniedbujemy swoje zdrowie i stajemy się otyli.

Chipsy plus piwo

W przypadku panów. Historia jest nieco inna. Ponieważ, w ciążę nie zachodzą, mają inne przyczyny tycia. Najczęściej towarzyszy im tzw. mięsień piwny. Oczywiście, samo piwo tuczących właściwości nie ma. Jednak w połączeniu z chipsami i meczem przed telewizorem, to, co innego. Panom po 30 - tce brakuje w szczególności ruchu i porządnego jedzenia. Jeśli nie jest się żonatym i nie ma, kto ugotować pysznego obiadku to posiłki składają się z hamburgerów z piwem lub smażonej kiełbasy. Co jednak jeść przed tv, kiedy leci ukochany mecz? Bardzo dużo zmieniłaby zamiana, chociaż jednego składnika diety. Gdyby tak chipsy lub hamburgera z piwem zamienić na ryż preparowany i sok? Wiadomo, że zmiana nawyków nie przychodzi łatwo, ale zawsze trzeba próbować. Taki ryż jest nie tylko zdrowy, ale także nietuczący.

Przekąska dla dzieci

Co dajesz dziecku, które jedzie na wycieczkę? Z pewnością cukierki, batoniki i znane wszystkim chipsy. Nie ma, więc co się dziwić, że maluch ma otyłość już od 6 roku życia. Jeśli próbujesz go przekonać do zmiany żywienia i dajesz zdrowe obiadki to postaraj się także wyeliminować tuczące słodycze. Powinnaś zamienić np. chipsy na ryż preparowany, colę na sok owocowy, a batonika czekoladowego na zbożowego, którego możesz zrobić sama w domu. Dzięki zamianie takich przekąsek na zdrowsze, twoje dziecko będzie tracić na wadze. Taki ryż preparowany, możesz także dawać malcowi do szkoły, jako dodatek do drugiego śniadania. Będzie mógł, przegryzać go sobie na każdej przerwie zamiast kupować batoniki w automacie.

 

 

To może Cię zainteresować